Mediedagen 2019

Välkommen till årets mediehändelse – Mediedagen 2019! Vi har skapat en ny mötesplats för alla som jobbar professionellt med media, oavsett om du är verksam på ett medieföretag, i en konsultverksamhet, på ett teknikbolag eller på en marknads- eller kommunikationsavdelning. Under Mediedagen fokuserar vi både på publicisternas affärsutmaningar och hur varumärken och annonsörer bör navigera i medielandskapet för att uppnå bästa effekt.


Missa inte årets mediehändelse – boka in Mediedagen 2019 i din kalender redan idag!

Om Mediedagen 

Mediedagen 2019 arrangeras på Münchenbryggeriet i Stockholm. Konferensen är uppdelad i två spår. Ett spår för publicister och ett för spår för marknadsförare. I pauserna samlas alla deltagare på gemensamma mingelytor för fika och lunch. På scenen diskuteras framtida strategier när chefer och specialister från några av Nordens största mediehus delar med sig av sina bästa case och best practice. 


SPÅR PUBLICISTER


  • Prenumerationer/konsumentintäkter
  • Annonsering, native och branded content
  • Nya affärsmöjligheter och kringaffärer
  • Strategier för att stå emot den globala konkurrensen på mediemarknaden
  • Nya möjligheter inom journalistik och storytelling

SPÅR MARKNADSFÖRARE


• Framgångsrika kampanjer – så lyckades några av Sveriges största varumärken

• Räckvidd och effekt i en fragmentiserad medievärld

• Så mäter du på bästa sätt dina aktiviteter

• Utmaningarna inom brand safety, ad fraud, viewability och transparens

• Nya möjligheter att nå ut till dina målgrupper

Info

Datum: 19 sept

Tid: ​08:30 - 16.30

Var: Münchenbryggeriet, Stockholm


Målgrupp: Konferensen riktar sig till publicister och marknadsförare.

Deltagaravgift

Pris: 2 995 kr (exkl moms)

Gå 4 för 3: 8 985 kr (exkl moms)


Program

Välj det spår som lockar dig mest eller sortera på talare. I menyn uppe till höger kan du se de olika spåren i sin helhet. 

Dagens program
torsdag, september 19, 2019
08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

08:30 - 16:30 CEST
09:00 - 09:05 CEST

Konferensen öppnas

Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Dagens Media och Linnea Kihlström, redaktör på Dagens Media hälsar välkommen!

Visa detaljer Gömma detaljer
09:05 - 09:30 CEST

L’ORÉAL and the new marketing game

Nick Buckley Publicister Marknadsförare

How L’Oréal is accelerating digital marketing - led by consumer advocacy, embracing personalization of content and being data-driven.

Visa detaljer Gömma detaljer
09:35 - 10:00 CEST

Uppbyggandet av mediehusets kringaffärer

Martin Frey Publicister

Schibsteds digitala produkter och verksamheter är till stor del en modern form av det som papperstidningen alltid har erbjudit; köp- och säljannonser, rabattkuponger, kontaktannonser och liknande. Martin Frey, Head of Schibsted Growth, berättar mer om hur Schibsted tänker kring uppbyggandet av mediehusets kringaffärer.

Visa detaljer Gömma detaljer

Bytte mediebyrån mot en robot- Albert sparade 30 % i medieköp

Ellinor Axell Marknadsförare

Inscoursning av medieköpen och implementering av AI-verktyget Albert har sparat miljonbelopp belopp åt Telenor samtidigt som både besökare till webben och försäljningen ökat. Ellinor berättar mer om telebolagets förändringsresa till ett digital, datadriven AI baserat arbetssätt där marknad och sälj samarbetar och vilka resultat det gett, både gällande medieköp, contentframtagning och försäljning.

Visa detaljer Gömma detaljer
10:00 - 10:30 CEST

Så skapas en framgångsrik influenceraffär

Aller media startade sin influenceraffär 2016 och sedan dess har omsättningen fördubblats för varje år. Satsningen har varit en viktig digital och lönsam transformation för mediebolaget. Totalt i branschen närmar sig intäkterna 300 miljoner kronor, enligt siffror från IRM, och influencer marketing har blivit en självklar del i mediemixen. Hur kan man som mediehus identifiera, attrahera och skapa starka relationer till influencers? Hur hanterar man avtal, regler och samarbeten i en bransch som utvecklas i snabbare takt än lagstiftningen? Hur mäter man influenceraffären och vilka målgrupper kan man nå? Höra Aller media berättar varför influencer marketing är här för att stanna.

 

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Röststyrning förändrar och förädlar medielandskapet

När konsumenter i större utsträckning släpper sina skärmar och söker information via högtalare och hörlurar ställs nya krav på annonsörer och varumärken. Företag måste anpassa sina hemsidor för röststyrning och sökoptimera för röst-sök som spås öka lavinartat. Hur skapar man djupare relationer med sina kunder och bäst konkurrensfördelar? Hur skapar man innehåll som följer förändringen i beteendemönster och kan underlätta för konsumenterna, bygga varumärket och driva försäljning.

Visa detaljer Gömma detaljer
10:30 - 10:55 CEST
11:00 - 11:30 CEST

Att granska stadens stolthet - ÖFK

Hans Lindeberg Publicister

ÖP:s reportrar började granska den – av staden och det lokala näringslivet – så hyllade fotbollsklubben ÖFK redan 2014. I dag misstänks Daniel Kindberg för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott. I april tilldelades ÖP utmärkelsen Årets redaktion på Årets Dagstidning för granskningen. Hur var det att under så lång tid granska stadens stolthet? Vilka utmaningar möter man på vägen? Hur gick avslöjandet till? Hur håller man fast i grunduppdraget när det stormar?

Visa detaljer Gömma detaljer

Så ser den verkliga kundresan ut

Christer Sjökvist Mats Rönne Marknadsförare

Partnerseminarium
Odyssey i partnerskap med Svensk Direktreklam har genomfört en omfattande studie av verkliga köpresor inom detaljhandeln. Vi kommer att få ta del av vilka effekter medier har på digitala respektive fysiska köp och vilken roll olika medier har i köpresan. Hur rör sig konsumenterna mellan fysiska och digitala medier, vilka synergier finns mellan medierna och vad fungerar mest effektivt?

Visa detaljer Gömma detaljer
11:30 - 12:00 CEST

Brand Safety för ditt varumärke

Jan Montwill Marknadsförare

Miljön varumärket syns i är en nyckelfråga för annonsörer, men det händer allt för ofta att annonser visas där man absolut inte vill att de ska synas – men det ska vi ändra på nu. Hur ser framtiden ut för Brand Safety och vad måste man idag som annonsör göra för att garantera en säker annonsmiljö för sitt varumärket?

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Hur ska mediehusen förhålla sig till nätjättarna?

De svenska mediehusen konkurrerar idag med amerikanska tech- och it-jättar, som Facebook och Google, om de digitala intäkterna. Olika mediehus har olika förhållningssätt till plattformarna. Karin Olsson, stf utgivare och kulturchef på Expressen, Anders Löf på Nyheter365 och Schibsteds Karin Pettersson och Anna Careborg diskuterar hur man tänker man kring detta. Hur arbetar mediehusen strategiskt för att stärka sin position och vilken roll ska de traditionella medierna ha i det nya informationslandskapet?

Visa detaljer Gömma detaljer
12:00 - 12:55 CEST
13:00 - 13:30 CEST

Möjligheter och utmaningar med magasinmarknadens kommande paradigmskifte

Maria Hedengren Publicister

Tidskrifter står inför ett stort paradigmskifte, likt det som musikbranschen upplevt men den stora skillnaden är den globala magasinsmarknaden är fyra gånger så stor. Vilka möjligheter skapar det för mediehus, redaktörer och journalister att sprida sitt innehåll, öka antalet läsare och få sin verksamhet att växa? Konsumenternas ställer högre  krav på tillgänglighet och enkelhet.

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Så ökar du din räckvidd och hittar rätt målgrupper

Den digitala räckvidden är en kritisk framgångsfaktor för alla medieföretag. Hur bygger man räckvidd på bästa sätt? Hur når vi unga, vart hittar vi dem? Hur ska man tänka nu när tv inte är lika stort medans video i det digitala landskapet blir viktigare och viktigare? Hur kan du skapa engagerande innehåll​,​ öka din organiska räckvidd​ och hur mäta på bästa sätt?

Visa detaljer Gömma detaljer
13:30 - 14:00 CEST

Redaktionellt innehåll: Robotjournalistik Intervju

Allt fler mediehus satsar på robotjournalistik, däribland NTM och Mittmedia. Men vad finns det för fördelar respektive nackdelar? Vilka lärdomar kan de som använt den ett tag dra? Och kan en robot ersätta mänskliga reportrar?

Visa detaljer Gömma detaljer

Marknadsföring i ett komplicerat reklam landskap

Per Carlander Marknadsförare

Hur gör man lagom effektiv marknadsföring och tar ansvar i ett komplicerat och granskat reklamlandskap? Hur kan man stärka sitt varumärke med ambassadörer?​ Per delar med sig av lyckade case​ och hur man ska agera i ett komplext landskap.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:00 - 14:25 CEST

Paneldiskussion: Mediehusens framtida strategier

Den svenska mediebranschen brottas i dag med många stora utmaningar, däribland minskade annonsintäkter och fallande upplagor. Samtidigt har vi den senaste tiden sett flera konsolideringar på marknaden. Hur ser vd:arna för de största svenska mediebolagen på framtiden? Vilka strategier ska man ha framåt? Ska man växa organiskt eller genom förvärv? Och hur kan man utveckla kringaffären?

Visa detaljer Gömma detaljer

Vad händer när en fotbollsklubb ställer om till ett mediehus?

Patrik Blomqvist Marknadsförare

Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll, berättar hur klubben ställt om sig till ett mediehus, hur de fokuserar på varumärket Hammarby Fotboll och ROI. Ett skifte som lett till att klubben har Nordens bästa publiksnitt, ett CSR-program som attraherar näringslivets miljardbolag och hur de ständigt utvecklar nya rättigheter i rättigheten – som i sin tur attraherar nya partners. Patrik kommer att gå igenom nyckelfaktorerna i hur man skapar kommersiella allianser genom att arbeta med rätt sorts data, med syfte och målupplöjning samt hur man fokuserar på rätt sorts narrativ.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:25 - 14:45 CEST

Facebook och medierna mycket kan hända på tre år

John Severinson Publicister

Facebook är en av de största sociala medierna med en enorm räckvidd i en föränderlig värld. John tar med oss på en resa genom de senaste åren och berättar mer om hur Facebook kan stärka publicisterna med nya affärsmodeller.

Visa detaljer Gömma detaljer

Context is everything- Video Intelligence

Markus Ekberg Niclas Gillqvist Marknadsförare

Partnerseminarum med Video intelligence

Nå målgrupper i ett sammanhang som är relevant för ditt varumärke.


Visa detaljer Gömma detaljer
14:45 - 15:10 CEST
15:15 - 15:40 CEST

Engagemang via kommentarer - Utmaningar och värden

Gustav Hjärn Martin Jönsson Publicister

Ifrågasätt -skapa en givande debatt som ökar engagemanget och värdefulla diskussioner. Vilka utmaningar finns med att hantera kommentarer och vilka värden kan uppnås om man lyckas. Trendspaning och exempel. Martin Jönsson, Redaktionell utvecklingschef DN berättar mer om hur de jobbar.

Visa detaljer Gömma detaljer

The E.V.A Initiative Volvo cars By Forsman & Bodenfors

Karl Risenfors Sophia Lindholm Marknadsförare

Forsman & Bodenfors blev den mest belönade byrån i Cannes 2019 tack vare Volvo Cars-kampanjen "The E.V.A Initiative”. ​ Jämställdhetskampanjen​ ​​The E.V.A Initiative föddes när Volvo skulle uppmärksamma 60-årsjubileumet av trepunktsbältet. Hör teamet bakom kampanjen berätta mer om hur fick storslam​.

Visa detaljer Gömma detaljer
15:45 - 16:20 CEST

Effekten av nyhetsmedier

Hur effektiv är annonsering i nyhetskontext? Och vad händer med effekten i performance media hos annonsörer som inkluderar nyhetsmedier i sin mediemix? Lansering av rapporten som är framtagen av Group M i samarbete med Sveriges största publicister; Bonnier, Schibsted, Stampen och Mediekompaniet.

Presentationen avslutas med en paneldebatt

Visa detaljer Gömma detaljer
16:20 - 16:30 CEST

Konferensen avslutas

08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

08:30 - 16:30 CEST
09:00 - 09:05 CEST

Konferensen öppnas

Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Dagens Media och Linnea Kihlström, redaktör på Dagens Media hälsar välkommen!

Visa detaljer Gömma detaljer
09:05 - 09:30 CEST

L’ORÉAL and the new marketing game

Nick Buckley Publicister Marknadsförare

How L’Oréal is accelerating digital marketing - led by consumer advocacy, embracing personalization of content and being data-driven.

Visa detaljer Gömma detaljer
09:35 - 10:00 CEST

Uppbyggandet av mediehusets kringaffärer

Martin Frey Publicister

Schibsteds digitala produkter och verksamheter är till stor del en modern form av det som papperstidningen alltid har erbjudit; köp- och säljannonser, rabattkuponger, kontaktannonser och liknande. Martin Frey, Head of Schibsted Growth, berättar mer om hur Schibsted tänker kring uppbyggandet av mediehusets kringaffärer.

Visa detaljer Gömma detaljer

Bytte mediebyrån mot en robot- Albert sparade 30 % i medieköp

Ellinor Axell Marknadsförare

Inscoursning av medieköpen och implementering av AI-verktyget Albert har sparat miljonbelopp belopp åt Telenor samtidigt som både besökare till webben och försäljningen ökat. Ellinor berättar mer om telebolagets förändringsresa till ett digital, datadriven AI baserat arbetssätt där marknad och sälj samarbetar och vilka resultat det gett, både gällande medieköp, contentframtagning och försäljning.

Visa detaljer Gömma detaljer
10:00 - 10:30 CEST

Så skapas en framgångsrik influenceraffär

Aller media startade sin influenceraffär 2016 och sedan dess har omsättningen fördubblats för varje år. Satsningen har varit en viktig digital och lönsam transformation för mediebolaget. Totalt i branschen närmar sig intäkterna 300 miljoner kronor, enligt siffror från IRM, och influencer marketing har blivit en självklar del i mediemixen. Hur kan man som mediehus identifiera, attrahera och skapa starka relationer till influencers? Hur hanterar man avtal, regler och samarbeten i en bransch som utvecklas i snabbare takt än lagstiftningen? Hur mäter man influenceraffären och vilka målgrupper kan man nå? Höra Aller media berättar varför influencer marketing är här för att stanna.

 

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Röststyrning förändrar och förädlar medielandskapet

När konsumenter i större utsträckning släpper sina skärmar och söker information via högtalare och hörlurar ställs nya krav på annonsörer och varumärken. Företag måste anpassa sina hemsidor för röststyrning och sökoptimera för röst-sök som spås öka lavinartat. Hur skapar man djupare relationer med sina kunder och bäst konkurrensfördelar? Hur skapar man innehåll som följer förändringen i beteendemönster och kan underlätta för konsumenterna, bygga varumärket och driva försäljning.

Visa detaljer Gömma detaljer
10:30 - 10:55 CEST
11:00 - 11:30 CEST

Att granska stadens stolthet - ÖFK

Hans Lindeberg Publicister

ÖP:s reportrar började granska den – av staden och det lokala näringslivet – så hyllade fotbollsklubben ÖFK redan 2014. I dag misstänks Daniel Kindberg för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott. I april tilldelades ÖP utmärkelsen Årets redaktion på Årets Dagstidning för granskningen. Hur var det att under så lång tid granska stadens stolthet? Vilka utmaningar möter man på vägen? Hur gick avslöjandet till? Hur håller man fast i grunduppdraget när det stormar?

Visa detaljer Gömma detaljer

Så ser den verkliga kundresan ut

Christer Sjökvist Mats Rönne Marknadsförare

Partnerseminarium
Odyssey i partnerskap med Svensk Direktreklam har genomfört en omfattande studie av verkliga köpresor inom detaljhandeln. Vi kommer att få ta del av vilka effekter medier har på digitala respektive fysiska köp och vilken roll olika medier har i köpresan. Hur rör sig konsumenterna mellan fysiska och digitala medier, vilka synergier finns mellan medierna och vad fungerar mest effektivt?

Visa detaljer Gömma detaljer
11:30 - 12:00 CEST

Brand Safety för ditt varumärke

Jan Montwill Marknadsförare

Miljön varumärket syns i är en nyckelfråga för annonsörer, men det händer allt för ofta att annonser visas där man absolut inte vill att de ska synas – men det ska vi ändra på nu. Hur ser framtiden ut för Brand Safety och vad måste man idag som annonsör göra för att garantera en säker annonsmiljö för sitt varumärket?

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Hur ska mediehusen förhålla sig till nätjättarna?

De svenska mediehusen konkurrerar idag med amerikanska tech- och it-jättar, som Facebook och Google, om de digitala intäkterna. Olika mediehus har olika förhållningssätt till plattformarna. Karin Olsson, stf utgivare och kulturchef på Expressen, Anders Löf på Nyheter365 och Schibsteds Karin Pettersson och Anna Careborg diskuterar hur man tänker man kring detta. Hur arbetar mediehusen strategiskt för att stärka sin position och vilken roll ska de traditionella medierna ha i det nya informationslandskapet?

Visa detaljer Gömma detaljer
12:00 - 12:55 CEST
13:00 - 13:30 CEST

Möjligheter och utmaningar med magasinmarknadens kommande paradigmskifte

Maria Hedengren Publicister

Tidskrifter står inför ett stort paradigmskifte, likt det som musikbranschen upplevt men den stora skillnaden är den globala magasinsmarknaden är fyra gånger så stor. Vilka möjligheter skapar det för mediehus, redaktörer och journalister att sprida sitt innehåll, öka antalet läsare och få sin verksamhet att växa? Konsumenternas ställer högre  krav på tillgänglighet och enkelhet.

Visa detaljer Gömma detaljer

Paneldiskussion: Så ökar du din räckvidd och hittar rätt målgrupper

Den digitala räckvidden är en kritisk framgångsfaktor för alla medieföretag. Hur bygger man räckvidd på bästa sätt? Hur når vi unga, vart hittar vi dem? Hur ska man tänka nu när tv inte är lika stort medans video i det digitala landskapet blir viktigare och viktigare? Hur kan du skapa engagerande innehåll​,​ öka din organiska räckvidd​ och hur mäta på bästa sätt?

Visa detaljer Gömma detaljer
13:30 - 14:00 CEST

Redaktionellt innehåll: Robotjournalistik Intervju

Allt fler mediehus satsar på robotjournalistik, däribland NTM och Mittmedia. Men vad finns det för fördelar respektive nackdelar? Vilka lärdomar kan de som använt den ett tag dra? Och kan en robot ersätta mänskliga reportrar?

Visa detaljer Gömma detaljer

Marknadsföring i ett komplicerat reklam landskap

Per Carlander Marknadsförare

Hur gör man lagom effektiv marknadsföring och tar ansvar i ett komplicerat och granskat reklamlandskap? Hur kan man stärka sitt varumärke med ambassadörer?​ Per delar med sig av lyckade case​ och hur man ska agera i ett komplext landskap.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:00 - 14:25 CEST

Paneldiskussion: Mediehusens framtida strategier

Den svenska mediebranschen brottas i dag med många stora utmaningar, däribland minskade annonsintäkter och fallande upplagor. Samtidigt har vi den senaste tiden sett flera konsolideringar på marknaden. Hur ser vd:arna för de största svenska mediebolagen på framtiden? Vilka strategier ska man ha framåt? Ska man växa organiskt eller genom förvärv? Och hur kan man utveckla kringaffären?

Visa detaljer Gömma detaljer

Vad händer när en fotbollsklubb ställer om till ett mediehus?

Patrik Blomqvist Marknadsförare

Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll, berättar hur klubben ställt om sig till ett mediehus, hur de fokuserar på varumärket Hammarby Fotboll och ROI. Ett skifte som lett till att klubben har Nordens bästa publiksnitt, ett CSR-program som attraherar näringslivets miljardbolag och hur de ständigt utvecklar nya rättigheter i rättigheten – som i sin tur attraherar nya partners. Patrik kommer att gå igenom nyckelfaktorerna i hur man skapar kommersiella allianser genom att arbeta med rätt sorts data, med syfte och målupplöjning samt hur man fokuserar på rätt sorts narrativ.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:25 - 14:45 CEST

Facebook och medierna mycket kan hända på tre år

John Severinson Publicister

Facebook är en av de största sociala medierna med en enorm räckvidd i en föränderlig värld. John tar med oss på en resa genom de senaste åren och berättar mer om hur Facebook kan stärka publicisterna med nya affärsmodeller.

Visa detaljer Gömma detaljer

Context is everything- Video Intelligence

Markus Ekberg Niclas Gillqvist Marknadsförare

Partnerseminarum med Video intelligence

Nå målgrupper i ett sammanhang som är relevant för ditt varumärke.


Visa detaljer Gömma detaljer
14:45 - 15:10 CEST
15:15 - 15:40 CEST

Engagemang via kommentarer - Utmaningar och värden

Gustav Hjärn Martin Jönsson Publicister

Ifrågasätt -skapa en givande debatt som ökar engagemanget och värdefulla diskussioner. Vilka utmaningar finns med att hantera kommentarer och vilka värden kan uppnås om man lyckas. Trendspaning och exempel. Martin Jönsson, Redaktionell utvecklingschef DN berättar mer om hur de jobbar.

Visa detaljer Gömma detaljer

The E.V.A Initiative Volvo cars By Forsman & Bodenfors

Karl Risenfors Sophia Lindholm Marknadsförare

Forsman & Bodenfors blev den mest belönade byrån i Cannes 2019 tack vare Volvo Cars-kampanjen "The E.V.A Initiative”. ​ Jämställdhetskampanjen​ ​​The E.V.A Initiative föddes när Volvo skulle uppmärksamma 60-årsjubileumet av trepunktsbältet. Hör teamet bakom kampanjen berätta mer om hur fick storslam​.

Visa detaljer Gömma detaljer
15:45 - 16:20 CEST

Effekten av nyhetsmedier

Hur effektiv är annonsering i nyhetskontext? Och vad händer med effekten i performance media hos annonsörer som inkluderar nyhetsmedier i sin mediemix? Lansering av rapporten som är framtagen av Group M i samarbete med Sveriges största publicister; Bonnier, Schibsted, Stampen och Mediekompaniet.

Presentationen avslutas med en paneldebatt

Visa detaljer Gömma detaljer
16:20 - 16:30 CEST

Konferensen avslutas

Claes Pellvik

Claes Pellvik

Marknadschef Ving
Anders Löf

Anders Löf

Presschef, Nyheter365
Ariella Rotstein

Ariella Rotstein

Ica X
Nick Buckley

Nick Buckley

Chief Marketing Officer, L'Oréal Nordics
Martin Frey

Martin Frey

Head of Schibsted Growth
Lennart Foss

Lennart Foss

vd NTM
Ellinor Axell

Ellinor Axell

Sales and Marketing Director, Telenor
Hans Lindeberg

Hans Lindeberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare, Östersunds-Posten
Christer Sjökvist

Christer Sjökvist

Partner, Odessy
Mats Rönne

Mats Rönne

Varumärkeskonsult
Karin Pettersson

Karin Pettersson

Strategichef, Schibsted
Anna Careborg

Anna Careborg

Publisher, SVD
Anders Eriksson

Anders Eriksson

Vd, Bonnier News
Raoul Grünthal

Raoul Grünthal

Vd, Schibsted
Johan Hansson

Johan Hansson

Vd, Stampen
Hanna Riberdahl

Hanna Riberdahl

VD, Sveriges Annonsörer
Boine Gepertz

Boine Gepertz

Vd, Gota Media
Matti Larsson

Matti Larsson

Utvecklare
Bodil Ericsson Torp

Bodil Ericsson Torp

VD Aller media
Ida Antebro

Ida Antebro

Sales Specialist Influencer Marketing
 John Severinson

John Severinson

Chef strategiska partnerskap, Facebook
Jan Montwill

Jan Montwill

Digital director, Mindshare
Per Carlander

Per Carlander

Sverigechef Unibet, Kindred Group
Patrik Blomqvist

Patrik Blomqvist

Marknadschef, Hammarby fotboll
Maria Hedengren

Maria Hedengren

VD, Readly
Lotta Billing

Lotta Billing

Head of Print & OOH, GroupM
Jessica Wennberg

Jessica Wennberg

Chefredaktör, VK Media
Karl Risenfors

Karl Risenfors

Art Director, Forsman & Bodenfors
Sophia Lindholm

Sophia Lindholm

Art Director, Forsman & Bodenfors
Mattias Falkendal

Mattias Falkendal

Talking to me
Jonas Vahlne

Jonas Vahlne

Head of Strategy & Transformation, Scream
Robin Leijonhufvud

Robin Leijonhufvud

Digital Transformation Officer PHD
Andreas Nordfors

Andreas Nordfors

Marketing Science Director, Group M
Gustav Hjärn

Gustav Hjärn

vd Ifrågasätt
Peter Eisenberg

Peter Eisenberg

Director of Customer Success, Wochit
Ricki Rebecka Petrini

Ricki Rebecka Petrini

Representerar Sveriges 4 största mediehus
Jeanette Asteborg

Jeanette Asteborg

Marknadschef Volkswagen
 Markus Ekberg

Markus Ekberg

Chief Revenue Officer - 3rd party & Programmatic, IDG
Niclas Gillqvist

Niclas Gillqvist

Managing director video intelligence AB
 Sofia K Andersson

Sofia K Andersson

Marketing Manager Consumer, Hallon
Martin Jönsson

Martin Jönsson

Redaktionell utvecklingschef, DN
Karin Olsson

Karin Olsson

Kulturchef och ställföreträdande ansvarig utgivare på Expressen
Nils Olausson

Nils Olausson

NTM

Arrangör:

Partners:

Kontakta oss:

Image

Madeleine Nilsson

Innehållsansvarig

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Image

Lina Harbom Hedberg

Projektledare

lina.harbom@bonniernews.se

Image

Johannes Lindström

Partneransvarig

johannes.lindstrom@bonniernews.se

Münchenbryggeriet
Söder Mälarstrand 33, Stockholm 118 25 , Sweden